Cliënten staan in een afhankelijke positie ten opzichte van hun hulpverlener of zorgaanbieder. Het kan daarom voor hen lastig zijn om problemen of klachten over de geleverde zorg- en dienstverlening bespreekbaar te maken. Een onafhankelijke cliëntondersteuner kan de cliënt adviseren en ondersteunen in dat proces. Wat kun je van de onafhankelijke cliëntondersteuner verwachten?
Informatieverstrekking
De onafhankelijke cliëntondersteuner kan je informatie geven en adviseren over je rechten en plichten ten aanzien van de hulpverlening.
Klachtenbegeleiding en –ondersteuning
Als je een klacht hebt, helpt de onafhankelijke cliëntondersteuner je bij het goed omschrijven van je klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Hij neemt iedere klacht serieus. De onafhankelijke cliëntondersteuner is er voor jou en handelt dus in jouw belang.
Signalering
Als de onafhankelijke cliëntondersteuner iets opvalt binnen de organisatie of tips heeft ter verbetering, dan geeft hij dat door aan het management van Ambulante Hulpverlening Midden Nederland.
De organisatie die de onafhankelijke cliëntondersteuning regelt bij Ambulante Hulpverlening Midden Nederland is:
MEE Veluwe
Postbus 517
8000 AM Zwolle
Emailadres: info@meeveluwe.nl
Telefoonnummer: 055 526 92 00
Contactpersoon: Margreet Bosch