Ambulante Hulpverlening Midden Nederland is in het bezit van het kwaliteitscertificaat HKZ.
HKZ stelt kwaliteits- en veiligheidsnormen op voor ruim 30 branches in Zorg en Welzijn. Met dit keurmerk tonen wij aan dat we intern de zaken goed op orde hebben, constant werken aan verbetering en de cliënten op de eerste plek zetten.
Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Ambulante Hulpverlening Midden Nederland biedt zorg vanuit de WLZ en is verbonden aan de brancheorganisatie VGN.
Binnen de sector is een kwaliteitskader ontwikkeld.
Zorginstituut Nederland heeft dit Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg opgenomen in zijn register. Het nieuwe Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg is het resultaat van een intensieve samenwerking en is vanaf nu de norm voor de hele sector.
Richtlijnen Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Het kader biedt cliënten teams drie belangrijke handvatten, namelijk:
- Helderheid over goede zorg
- Ondersteuning bij verbeteren van zorg
- Houvast bieden bij bestuurlijke verantwoording
Enthousiasme binnen stuurgroep
De sector werkte onder leiding van een stuurgroep twee jaar aan het kwaliteitskader. De stuurgroep (vertegenwoordigers van cliëntenorganisaties, beroepsgroepen, zorgkantoren, VGN en IGZ) blijft in de toekomst werken aan de verdere ontwikkeling. Hierbij ligt de focus op het volgen van een ontwikkelagenda, waarbij er relevante informatie met het publiek wordt gedeeld. Bovendien is men bezig met de ontwikkeling van diverse cliëntervaringsinstrumenten en kwaliteitsrapportages.